Friday, December 24, 2010

BULAN DUA BELAS A.K.A BULAN DISEMBER

Lama jugak tak menupdatekan blog nie tapi hari nie cuma nak cerita tetang bulan dua belas, ulang suara bulan dua belas .Bermula bulan 12 nie kan banyak betul pengalaman pahit untuk ditelan tapi manis untuk dirasai. Sukar nak kata camner.bulan nie jugak aku berbesar hati dengan acik ler dan bi shairil kerana telah membikin blog diaorang heheh...nanti la aku post kan link diaorang.Sahabat aku dua orang nie berbakat besar..karya mereka nie sangat power dengan ayat yang power.kalo tak caya tengok la sendiri. ayat diaorang nie perghhhh....ni link diaorang berdua BI punyer n acik punya .bersama la kita menyaport diaorang dengan menjadi follower dioarang. heheh itu kisah kawan aku dua orang tu dah selesai. Cukup la untuk pengenalan diaorang. Seterusnya bulan 12 nie sedih jugak terpaksa berpisah ngan sahabat aku sorang nie. Kenal tak lama tapi orang kata mudah serasi. dia pon dah pindah ke shahputra mungkin pagi nie dia pergi kot. Aku harap dia mampu pergi ke sana dan menjadi PEREKA FESYEN yang berjaya pada suatu hari nanti. Semoga keputusan suatu yang dilakukan ini adalah untuk masa depan dia dan mendapat kehidupan yang sempurna. Dia ni memag happening dan selamber aku tak pernah jumpa budak camnie sebab dia adik aku kan.tetapi hebatnya dia nie segala kematangan dalam kehidupan semua dia dah ada so hidup dia akan lebih maju dan suksess. Bulan nie jugak aku melalui pengalaman pertama keluar bersama ngan anak sedara aku yang baru lahir . Baruku tahu bahawa susu setin itu beharga seratus ringgit dimana menjadikan perniagaan bayi adalah yang paling untung sebab bayi setiap hari keluar dan sesiapa yang bijak perlu megeluarkan produk yang berkualiti dan harga yang murah pasti mampu untuk menjana pendapatan yang maksimum. Sama juga seperti baby scholars yang harganya mencecah 1k huh..hebatnya industri ini. Penjagaan bayi ini memerlukan modal yang cukup tebal untuk mak bapak kerana penjagaan mereka. bila ku lihat kembali aku tahu bapa dan ibuku insan yang hebat kerana mampu membesarkan kami walau pontakberapa cukup modal. TERIMA KASIH IBU dan AYAH . Lepastu dalam bulan 12 nie kakak ketiga aku akan naik court sebab dilanggar orang orang saman dia. korang paham tak?? kalo x paham buat buat paham k.aku cukup bengang la ngan budak tu , tp tak per setiap yang benar itu pasti menang yeahhhh yakin!!! bulan 12 nie jugak aku mempunyai masalah ngan sidia dia cakap aku tengking padahal kuatkan suara je. tapi tak per menda tu dah selesai so tak perlu nak dipanjangkan lagi. untuk penghujung tahun ini aku berharap sangat aku mampu untuk memperbaiki setiap kelemahan yang ada pada tahun ini untuk menjadikan tahun depan yang gemilang untuk hidup aku.

apa yang berlaku pada waktu ini akan hilang dan pudar
apa yang datang untuk hari esok akan tiba dan dilupakan 
apa yang datang untuk hari lusa akan datang dan tidak diendahkan


Kerana dunia kita sentiasa berputar
dan jangan biarkan kita diputar
semoga hari ini lebih baik dari semalam
dan hari esok lebih baik dari hari ini


selamat beramal dan renung renungkan

wasalam

0 comments:

Post a Comment