Monday, November 1, 2010

KECIL keCIL cilI api APi DIbakar JADI BESaR

logik akal manusia tak boleh nak terima alasan kenapa saya tidak mampu untuk memotong rambut.alasan yang saya berikan ialah saya tidak keluar dari kawasan kolej dan rakan rakan saya sibuk untuk menjalani peperiksaan sekali dengan saya.kenapalah puan perlu membesarkan masalah nie degan memanggil saya di hadapan lecturer lain sedangkan warning sudah cukup untuk saya yang berumur 21tahun ini.Jika kita bincang elok elok  hal ini boleh diselesaikan dengan sempurna.saya rasa tercabar sedangkan kelemahan puan yang banyak pon saya tidak kemukakan.biarlah ianya satu keadaan untuk kita mengukur nilai diri kita.semua manusia tidak pernah sempurna tetapi tidak lah perlu manusia itu menunjukkan sesuatu keburkan manusia terhadap orang lain. dewasa yang mengajar kita tetapi perlakuan masih lagi di zaman diktator yang mempunyai kuasa. kerana kuasa manusia berada di darjat yang tinggi. secara umumnya jika manusia itu mempunjyai kuasa kuasa itu akan mengawalnya. Pernah suatu ketika sebelum aku masuk ke ipts sahabat akau berkata "baik kau amik hati lecturer sebab jika tak ambik diaorang akan failkan kau" di masa itu aku  yang meminati untuk menjadi tenaga pengajar menamatkan hasrat aku sepenuhnya.pendidik memang mulia tetapi jika tidak suka boleh digagalkan suka hati.apa maknaya? lecturer niat mereka memang baik mengajar kita mendidik kita tetapi ada kalanya mereka lah pembawa mulut pembawa berita sehingga yang yang baik menjadi buruk contohnya seorang pelajar tidak menghadiri kelasnya tetapi kenapa poerlu dihebohkan untuk satu department? pelajar itu berambut panjang tetapi kenapa perlu dikumpoulkan dihadapan tenaga pengajar yang lain. kenapa menggunakan nama kami bukan saya?kenapa perlu dibesarkan hal yang kecil? jika manusia mampu hormati diri anda belajar untuk menghormati diri anda juga perlu begitu kerana banyak yang saya dengar diri anda selalu membandingkan hubungan dua hala lecturer dan pelajar. lumrah manusia perempuan memang lemah tetapi kelemahan itu boleh dibaiki . Jika kebenaran itu benar akan datang sinar.semoga segala kebaikan yang tercipta itu dapat dimiliki oleh zuriat yang mendatang dan keburukan itu dihindari dengan kehendakNya wallahualam...

0 comments:

Post a Comment