Sunday, August 21, 2011

hatiku resah gelisah gundah gulana

aku tak tahu la apa yang patut aku lakukan kecuali aku memohon denganNya . hati aku hanya tuhan yang tahu sebelum nie aku tak pernah rasa macamnie ini lakh kali pertama aku merasai perasaan sebegini rupa. selalunya aku tenang setelah petunjuk yang aku perolehi hatiku semakin tenang. Alhamdulillah syukur. aku pernah bertanya dengan diri aku sendiri jika aku tidak menggunakan pertimbangan yang diberikan olehNya apa yang akan berlaku terhadap diriku. subhanallah sangat besar kuasaNya. biar apa pun yang berlaku aku perlu memilih jalanNya kerana aku yakin jalan yang diberi itu adalah lebih baik daripada seribu jalan. suatu masa yang lalu aku pernah lalai dengan kealpaan dunia sehingga kini memberi impak yang besar dalam kehidupan aku. aku mencari diri aku sendiri di waktu ketika ini kerana itu sahaja dapat membantu memberi ketenagan kepadaku. sesungguhnya aku insan yang lemah tidak berdaya apa yang ada dalam diri ini hanyalah sekeping hati.sepertimana yang diwarwarkan oleh seorang wanita(aku tak ingat nama dia) jika baik keturunan daging itu maka baiklah daging itu,jika buruk keturunan daging itu maka buruklah daging itu dan daging itu mewakili hati. aku akui aku banyak melakukan kesilapan dalam kehidupan sesungguhnya apa yang aku pilih ini adalah jalan terbaik dan aku berharap diri aku akan tenang senantiasa dan aku beroleh bahagia dunia akhirat

~~wallahualam~~

0 comments:

Post a Comment